קידום אתרים SEO – מצוות עשה ואל תעשה

תהליך האופטימיזציה לאתר האינטרנט כולל מרכיבים ופעולות רבות, חלקן טובות ומועילות וחלקן מזיקות. במאמר זה אסקור בפניכם את מגוון הפעולות שניתן לבצע בתהליך האופטימיזציה לאתר ואת טיבן של פעולות אלו.
בעולם קידום האתרים ישנן טכניקות שונות, אשר באופן כללי ניתן לחלקן לשתי קבוצות:

 

1. טכניקות הכובע הלבן – White Hat
מתייחסות לפעולות המקובלות על מנועי החיפוש, ביצוע אופטימיזציה לפי קווים מנחים של מנועי החיפוש.

 

2. טכניקות הכובע השחור – Black Hat
שימוש בפעולות ותכסיסים טכנולוגיים שנועדו לרמות את מנועי החיפוש.
שימוש בטכניקות כובע שחור מסוכנות ויכולות להזיק לאתר ואף להביא להחרמתו במנועי החיפוש.

טכניקות הכובע השחור אפקטיביות רק לפעולה בטווח הקצר, אך שימוש ממושך בהן יביא לנזקים.

ניתן לראות את טכניקות הכובע השחור כפעולה נגד מנועי החיפוש ואת טכניקות הכובע הלבן כפעולה בעד מנועי החיפוש.

לשם התמצאות מהירה, את מרכיבי ה-SEO חילקתי לקטגוריות, כאשר בכל אחת אפרט את הפעולות הניתנות לביצוע.
1. מילות מפתח – Keywords

2. קישורים – Anchor Links

3. תגיות מטא – Meta Tags

4. תוכן האתר – Site Content

5. שימוש נכון בקוד באתר – Code usage & Visuals

6. כתובות באתר והדומיין – Domain & URLs