סרב וואב

להזמנות חייגו : 050-7175154

לוגו סרב וואב

אז בבעלותך אתר, אתה מעוניין לקדם אותו וגם מנסה תקופה מסוימת לעשות זאת אבל ללא הצלחה. אתה לא זז מהמיקומים הנחותים בתוצאות החיפוש אבל גרוע מכך שאולי אתה מאבד מיקומים במנוע החיפוש לטובת המתחרים. דירוג האתר שלך יורד בהדרגה ואינך מבין איך זה קורה ולמה אחרים מצליחים לעקוף אותך גם ברגע שאתה משקיע כל כך הרבה זמן ומאמצים בקידום.

יש לא מעט פקטורים שיכולים לפגוע בדירוג האתר ולמנוע התקדמות בתוצאות החיפוש, אבל בפוסט הזה נתמקד ב-8 פקטורים הכי חשובים שיכולים לפגוע בדירוג שלך בגוגל. קידום אתרים שלילי ואיבוד דירוג האתר בתוצאות החיפוש של גוגל יכול להגרם ממספר סיבות ופקטורים.

כותרות ארוכות ולא ממוקדות

כותרת, זה בין הדברים הכי חשובים שיכולים להיות באתר. תגית Title זאת התגית שמנועי החיפוש רואים לפני התוכן שבדף מה שעושה את הפקטור הזה למשמעותי וחשוב. כאשר הרובוט של גוגל למשל מגיע כדי לסרוק את הדף, דבר הראשון שהוא רואה זה בעצם הכותרת של העמוד ורק לאחר מכן את התוכן. לכן חשוב מאוד לנסח כותרות ממוקדות ולכלול ביטוים או מילות מפתח שאותם מנסים לקדם אך חשוב לזכור, שביטוי או מילת מפתח אותה תכניסו בכותרת צריכה גם להופיע בתוכן הדף. בנוסף חשוב לומר שלא כדאי ולא מומלץ להכניס יותר מ70 תווים בכותרת. מקסימום התווים שמאופשרים בתוצאות החיפוש מוגבל ל70 תווים ובמקום להציג כותרת ממוקדת, מכירתית ורלוונטית, היא תיחתך בתוצאות האורגניות של גוגל.

תוכן דל ולא מעניין

זאת לא הפתעה ובטח כבר נימאס לכם לשמוע על נושא התוכן אבל זה באמת אחד הדברים שיכול להבדיל אותכם משאר המתחרים ומשאר האתרים שנלחמים על אותם הביטויים. תוכן צריך להתעדכן וצריך להיות חדשני. יש בעלי אתרים שלקחו את נושא התוכן רחוק מדי והציפו אתרים בתוכן מה שהפך אותם לחוות תוכן בעיני גוגל. חשוב להבין שתוכן זה פקטור לגודל האתר, לכמות המידע אבל יחד עם זאת תוכן שלא מקבל תשומת לב, אין תגובות, אנשים לא מדברים עליו בפורומים, באתרים אחרים, לא עושים לייקים, לא עושים פלוס 1 ולא משתפים ברשתות חברתיות, תוכן כזה מאבד את כל היתרונות והנקודות זכות על פני המתחרים. לא בהכרח שכמות התוכן זה מה שיקבע אם אתרך ידורג גבוהה או לא.

תוכן מעניין ואינפורמטיבי כן יעשה את העבודה ולכן תתמקדו בתוכן ממוקד ומעניין. עדיף לפרסם משהו באמת מעניין פעם בשבוע במקום תוכן שהוא מוגדר כזבל, כפעמיים ביום.

נפילות בשרת ושגיאות באתר

פקטור שיכול לעצור את האתר שלך מהתקדמות בתוצאות החיפוש של גוגל, זה בעצם נפילות של האתר. נפילות, הכוונה היא – שרת שלא מגיב, אתר לא עולה ואתר מציג שגיאות בעת כניסה. אם זה הופך להיות למשהו סטנדרטי שקורה כל הזמן, זה יכול לפגוע באופן משמעותי בקידום האתר, זה יכול לעצור את התקדמותו בתוצאות האורגניות ויתרה מזאת, זה יכול לפגוע באופן משמעותי באתר וקבלת עונש מגוגל.

בעיה בהפניות

הפניות של דפים זאת פרקטיקה ידוע ומקובלת . לפעמים אנחנו מסירים דפים ועמודים מהאתר ומפנים את העמודים האלו דרך כלים השונים כמו htaccess לדפים אחרים. זה בסדר גמור, אבל כאשר ההפניות לא מתבצעות בצורה תקינה או הפניה מביאה איתה שרשרת ארוכה של הפניות (דף מפנה לדף שמפנה לדף שמפנה לדף….. ), זה יכול עצור את צמיחתו של האתר וגם לפגוע בו. לכן חשוב להיזהר ברגע שאתם עושים הפניות ולעקוב אחרי קישורים אלו כל הזמן.

חוסר עקביות בקישורים נכנסים

כל אחד צריך קישורים. זה אחד הדברים שרוב האנשים שגם אם אין להם מושג בקידום אתרים יכולים לומר. צריך "בקלינקס". האמת שזה נכון, צריך קישורים נכנסים אבל השאלה היא כמה? זאת השאלה האמיתית. יש לא מעט אסטרטגיות של השגת קישורים, בניית קישורים וקנייתם, אבל בסופו של דבר מי שבאמת יודע ומבין, כמות זה לא הפקטור אלא האיכות. להוסיף קישורים חדשים על בסיס קבוע צריך כל הזמן. זה יכול להיות קישור אחד בחודש, זה יכול להיות 10 קישורים בשבוע, הכל בהתאם לאסטרטגיה ותחרות אבל קישורים צריכים להיווצר בצורה עקבית כל הזמן. אם לא תשיגו קישורים, המתחרים יעקבו את אתרכם כי אם לא אתם, אז מישהו אחר יבנה קישורים לעצמו.

אבל שוב, תתמקדו על איכות ולא על כמות. קישור איכותי אחד יכול להיות שווה ליותר מ- 100 קישורי זבל.

מגבלה של מבנה קישורים באתר

מבנה קישורים זה אחד הדברים החשובים ביותר בתוך האתר. אם הניווט באתרך מתבסס רק על תפריט ניווט העליות, אז זה יכול להפוך להוות כמקל בגלגלים כאשר אנחנו מדברים על קידום אתרים בגוגל. מבנה קישורים הוא סידור התפריט בצורה של "כל הקודם זוכה" וגם ליצור קישורים בתוך הדפים עצמם.

אם יש ביטוים או משפטים שקשורים לתוכן בדף אחר באתר, קשרו אליו. רלוונטיות היא לא רק בתוכן, אלא גם בקישורים פנימיים, במיוחד אם הקישורים הם בעלי ביטוים ומילות מפתח אותם אתם מנסים לקדם.

 

צפיפות מילות מפתח יכול להוות לתקלה חמורה באתר

הנושא של צפיפות מילות מפתח הוא נושא לוויכוח אצל הרבה מקדמי אתרים. אני מאמין בפרופורציה בין השניים. לא יותר מדי וגם לא מעט מדי. יש אנשים שמאמינים שמילת מפתח צריכה להוות כ3 – 5 אחוז מכלל הטקסט שבדף כדאי להראות למנועי החיפוש שאנחנו מתמקדים בביטוי מסוים, אבל בהרבה מקרים זה יכול להוות בעיה של הצפה.

אני מאמין שכן צריך לכלול את הביטוי או מילת מפתח בכותרת הדף, בתגית meta לתיאור ובתוך התוכן. אם כותבים בצורה מעניינים וממוקדת ניתן להשתמש בביטוי המפתח גם בלי לשים לב לאחוזי המיקוד. גוגל יכול לזהות ביטוים שנמצאים בכמה מקומות בדף גם אם הם לא עומדים בסטנדרט של 3 – 5 אחוז בצפיפות. מספיק שהוא נמצא בכותרת, בתיאור ובתוכן והוא גם מקבל קישורים פנימיים או חיצוניים לעמוד הזה עם אותו הביטוי או ביטוי נרדף, אז הדף הופך להיות לאיכותי הרבה יותר משאר המתחרים שמנסים לתחמן את מנועי החיפוש.

 

מהירות טעינת האתר גבוהה

אתר שלך איטי עד כדי כך שזה מעצבן גולשים? זה מעצבן גם את מנוע החיפוש. פקטור הזה הוא פקטור שיכול לפגוע באתר גם אם הוא הכי רלוונטי בתחום. רלוונטיות זה לא דבר היחיד שנלקח בחשבון בעת דירוג אתרים בתוצאות האורגניות של גוגל. מהירות הוא אחד מהפקטור של חוויית משתמש ואם משתמש אינו מצליח לגשת לאתר, לוקח לו יותר מדי זמן לטעון את הדף ויחס הנטישה מהדף גבוהה, זה רק מצביע לגוגל שהדף שלך לא מספיק טוב כדי לתפוס את המקומות הראשונות בתוצאות החיפוש.

לסיכום

אלו 8 דברים שניתנים לטיפול קל יחסית באתרי אינטרנט וכל אחד יכול לעשות זאת. יש עוד פקטורים שאותם לא ציינתי שניתנים לשיפור אבל הם יכול להיות ידרשו ידע טכני מעמיק יותר בקוד או השקעה כספית בחלק מהמקרים, אבל בגדול אם נסתכל על תמונה המלאה, כל בעל האתר צריך לשים לב לנקודות אלו כדי לשפר ולתחזק את האתר באופן קבוע.

דילוג לתוכן