סרב וואב

להזמנות חייגו : 050-7175154

לוגו סרב וואב

רדיו באינטרנט – שידורי רדיו אונליין באתרי אינטרנט

פשוט וקל וללא בעיות קליטה הרדיו האינטרנטי תופס תאוצה ומגיע לכל בית

מי לא חלם בילדותו על הגשת תוכנית רדיו אישית, דיבור עם מאזינים, השמעת מוזיקה ערוכה באופן אישי כך שכל העולם ישמע? כולנו.

רובנו גם זנחנו את הרעיון בערך בגיל הצבא, כשלא קיבלנו ב'מנילא' הצבאית זימון למבדקים בגלי צה"ל. ובאמת הסטטיסטיקה מראה כי כדי להתברג ברדיו ארצי (קול ישראל או גל"צ) מומלץ להתחיל בגיל צעיר מאוד וכדאי מאוד שיהיו כמה קשרים במקומות הנכונים.

אבל יש גם דרכים אחרות. היום עם התפתחות הטכנולוגיה והאינטרנט כל אחד יכול להקים תחנת רדיו עצמאית. כל אחד עם מחשב, אינטרנט ומקרופון יכול לפתוח שידור ולהתחיל להשמיע לעולם את מרכולתו.

מה גם שבאינטרנט אין הגבלת מרחק, אין שיבושי קליטה – ולמעשה אין בכלל צורך במשדר או באישור של משרד התקשורת.

ניתן לשמוע רדיו באינטרנט מכל העולם, וכל אתר אינטרנט יכול לשלב בתוכו נגן רדיו – אינטרנטי על מנת שגולשיו יוכלו להנות ממוזיקה במהלך הגלישה.

רדיו אינטרנט – קצת היסטוריה

רדיו האינטרנט הראשון בעולם היה KPIG שהוקם בשנת 1995 בקליפורניה. לתחנה הקטנה מקליפורניה האזינו מאות אלפי אנשים ברחבי העולם. סכום נאה לתחנה ששידרה עד אז לכעשירית מהכמות. אולם בשנת 2001 התחנה נסגרה בשל העלאת מחירי התמלוגים.

גם בישראל לא נותרו מאחור, וכבר בשנת 2000 הוקמה תחנת רדיו אינטרנט המשדרת בישראל ובעברית. התחנה נקראה Radi-Yo, והיא הוקמה ונוהלה על ידי ערן קורץ, מלונאי אילתי ושדרן ב'קול הים האדום'. לתחנה, ששידרה רק באינטרנט, היה ממוצע של כ – 6,000 מאזינים ביום ואולפניה נפרסו מקצרין שבצפון דרך ירושלים והמרכז ועד, כמובן, אילת שבדרום.

היתרון העצום ברדיו האינטרנט, שאותו ניצלה עד תום Radi-Yo וממשיכות דרכה זו העובדה כי אולפן הרדיו לא חייב להיות מקובע במקום אחד. ולמעשה לכל אחד מהשדרנים היה אולפן ביתי שממנו הוא שידר. למעשה, רוב צוות התחנה מעולם לא נפגש פנים מול פנים זה עם זה – אלא לעיתים נדירות משום שפשוט לא היה בכך צורך.

הנוחות בהאזנה לרדיו באינטרנט במשרד, בבית ובסלולרי יחד עם האיכות הגבוהה והנקייה מרעשים סטטים של FM והעובדה המרכזית שבתחנות האינטרנט לא נשמעו פרסומות – הפכו אותן לפופולריות במיוחד.

אך גם Radi-yo, בדומה ל KPIGלא שרדה לאורך השנים. בשנת 2006 בשל דרישות לתשלום תמלוגים גבוהות במיוחד על ידי 'הפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות' נסגרה התחנה.

אולם במשך שנות פעילותה, התחנה הוותה מקור השראה ללא מעט תחנות שקמו בעקבותיה. WFM, רדיו-ביט, רדיו ClickFM (שנחשב ובצדק לממשיך הרשמי של רדי-יו) ועוד הן רק קמצוץ מהתחנות שקמו בעקבות Radi-Yo.

בנוסף אתרים כמו Walla! ו MooMa הציעו שידורי רדיו מקוון, אך ללא שדרנים אלא רק מוזיקה ברצף. אך התחנות הללו לא צברו פופולריות רבה. MooMa נסגרה כעבור זמן קצר, ו רדיו Walla! קיים היום אך במתכונת מעט שונה ובעיקר משדר קליפים.

בשנים האחרונות גילו גם תחנות הFM את האינטרנט וכיום ניתן למצוא לא מעט תחנות המשדרות במקביל ל FM גם באינטרנט גל"צ, קול – ישראל, וכן גם לא מעט תחנות אזוריות כמו רדיוס, רדיו ירושלים, קול הים האדום ועוד. רובן גם שילבו מצלמות אינטרנט בשידור וכך המאזין יכול לצפות במתרחש באולפן.

שרתי רדיו רדיו באינטרנט  – העתידה כבר כאן

בקרוב, עם כניסת האינטרנט האלחוטי בפריסה כלל ארצית – צפוי רדיו האינטרנט להכנס גם למכוניות פרטיות, ובכך לדחוק את מקומו של רדיו הFM המיושן הצידה ולהביא את בשורת האיכות גם מחוץ למחשב.

בעקבות ריבוי תחנות רדיו האינטרנט בארץ ובעולם, נבנו 'סרגלי רדיו' שנועדו להקל על המאזינים במציאת תחנה המתאימה לצרכיהם.

הסרגלים מוטמעים בדפדפן ומכילים קישורים לכלל תחנות הרדיו המרכזיות והקטנות כאחד, ואף מתעדכנים מפעם לפעם בתחנות חדשות – וכך ניתן למצוא בקלות את התחנה הרצויה ולהאזין לה במהלך הגלישה באינטרנט.

דילוג לתוכן