סרב וואב חברת השרתים המובילה בישראל

סרב וואב החברה המובילה בישראל מספק שרתי רדיו , בניית אתרים , עיצוב אתרים , שרתי משחק , שרתים , vps ועוד הכל במחירים טובים להמשך

שרתי VPS של חברת סרב וואב

חברת סרב ווב עוסקת בשרתים וירטואליים בעלת גישת וSsh Root Ftp שרת ה VPS מאפשר שילטה טובה ואפשריות רבות ורחבות VPS להמשך

שרתי רדיו בחברת סרב וואב

שרת רדיו באינטרנט משדרים על איכות השידור הגבוהה ביותר בעולם על איכות שידור של 128 kbs להמשך

שרתי איחסון של חברת סרב וואב

חברת סרב ווב מעמיד לרשות הלקוח שרתי אחסון אתרים ואירוח אתרים רחב אשר על השרת אחסון ישב האתר של הלקוח ויתפקד ברשת האינטרנט להמשך

שרתי הרדיו של חברת סרב וואב

שרת רדיו מגיעה עם פנאל ניהול מקצועי. לרדיו איכות שידור Kbps 96. שירותי רדיו ושרת רדיו המאובטחים ומתוחזקים על ידי צוות החברה אשר פועלים 24 שעות לניתור סרב וואב להמשך

 

חמשת הדברים שיתנו לך נוכחות באינטרנט

seo1

כיום זה ידוע לכול, בשביל לזכות בחשיפה רבה ומשמעותית מול לקוחות, בין אם הינך בעל עסק או מנהל חברה, מומלץ לשקול הקמת אתר אינטרנט. האינטרנט, הינו כלי תקשורת גלובלי ורב עוצמה ופרסום בו מניב תוצאות חיוביות ארוכות טווח. במשך השנים יותר ויותר בעלי עסקים וחברות זיהו את הפוטנציאל האדיר אשר קיים בפרסום על גבי האינטרנט וניצלו זאת לטובתם.

לכן, בכדי לעשות זאת באופן יעיל ומקצועי, נציג בפניכם חמישה שלבים חשובים אשר בעזרתם תוכלו לספק לעסק שלכם נוכחות אינטרנטית אמיתית.

 

סרטון זה מכיל סמינר מקיף לשיווק באינטרנט המדגיש ומחלק את הנקודות אותם תקראו במאמר.

 

1. אתר אינטרנט

שלב ראשון ועיקרי אשר בו יש להתחיל את הנוכחות האינטרנטית שלכם, הינו פנייה אל חברה מקצועית לבניית אתרים. קיימות חברות רבות בתחום אשר מציעות מגוון פתרונות שונים לבניית אתר אינטרנט לעסק. בחירת חברה לבניית אתרים, הינה פעולה בפני עצמה אשר יש להיערך אליה בהתאם. בחירה נכונה מראש תוכל לחסוך מכם התרוצצויות רבות ועלויות מיותרות בעתיד.

בניית אתר אינטרנט הינו תהליך אשר מורכב ממס' שלבים. בשלב הראשון, הרי הוא שלב האפיון, תתבקשו לבחור את סוג האתר אותו תרצו להקים אל העסק שלכם. ישנם מספר סוגי אתרי אינטרנט שונים המשרתים מטרות שונות על פי צרכיו של הלקוח. כמו כן, תדרשו לבחור מס' נתונים טכניים אשר יקבעו את אופן מראהו ותפקודו של האתר.

לאחר מכן, מגיע שלב העיצוב בו הנכם תקבלו אפשרות לבחור עיצוב אישי לאתר ולעמודיו השונים על פי דרישותיכם. עיצוב אתר נבנה על פי מותג החברה, כאשר שלבי העיצוב כוללים בין היתר סקיצות עיצוב אשר נערכות על פי דרישותיו של הלקוח.

בהמשך, מגיעים שלבי התכנות, בדיקות האיכות (QA) ואחסון האתר על גבי שרת אחסון בכדי שיהיה ניתן להעלות אותו לרשת.

2. דף פייסבוק

כלי שימושי נוסף אשר באמצעותו ניתן לשפר ולייעל את רמת החשיפה של בית העסק שלכם ברשת, הינו פייסבוק. פייסבוק הינה רשת חברתית גלובלית, בעלת כמות עצומה של משתמשים מכול רחבי העולם. פרסום ברשת החברתית פייסבוק, מביא ליתרון משמעותי לגבי אופן החשיפה של בית העסק וכן אף מוסיף את רמת ההתעניינות של הגולשים בכם.

הודות ליתרון זה, חברות ועסקים רבים לוקחים חלק ועושים שימוש בפרסום על גבי הרשת החברתית פייסבוק. פרסום בפייסבוק פותח בפני בעליו סביבה דינמית מלאה. ניתן לפרסם פוסטים ועדכונים על מוצרים/שירותים חדשים בחברה, להעלות תמונות וסרטוני וידאו למיניהם וכן לקבל פידבק על החברה מלקוחות באמצעות מערכת התגובות הקיימת בעמוד.

דפי הפייסבוק אף מופיעים בתוצאות החיפוש של גוגל, מה שמביא ליתרון נוסף ברמת הפרסום והחשיפה מול הגולשים.

 

3. קמפיין ADWORDS

שלב חשוב נוסף, הינו בניית קמפיין שיווקי באמצעות גוגל אדוורדס. גוגל אדוורדס הינו כלי יעיל מבית גוגל אשר מאפשר לפרסם מודעות שיווקיות במנוע החיפוש בתשלום. כאשר אופן התשלום על כל מודעה ומודעה מתבצע על ידי הקלקות של גולשים. ניתן לקבוע מראש את סכום התקציב החודשי לכול קמפיין וכן מחיר עלות לכול הקלקה של גולש.

בניית קמפיין אדוורדס תתבסס בדרך כלל על ידי קישור המודעה אל דף נחיתה, אשר מכיל מידע תמציתי על החברה וכן טופס התקשרות עם החברה. יהיה עליכם לבחור ביטוי רצוי אשר יופיע במודעתכם וכן אשר יודיע לגוגל לגבי התחום בו הנכם עוסקים. על מנת לדעת מהו הביטוי בו עליכם להשתמש, תוכלו לערוך מחקר מילות מפתח באמצעות כלי מילות המפתח של גוגל. כלי זה, יציג בפניכם את מספר החיפושים הנערכים לפי מילות מפתח רצויות.

קמפיין גוגל אדוורדס ניתן לעריכה ושינויים בהתאמה אישית. תוכלו לשנות את מחיר ההקלקה למודעה, תוכלו להוסיף לקמפיין מודעות חדשות בעלי ביטויים שונים וכן להקפיא את הקמפיין בכל עת על פי צרכיכם. מיקום המודעה במנוע החיפוש תלוי במחיר שתציבו לכול הקלקה, כאשר, מחיר נמוך יביא למיקום בעמודים רחוקים יותר ומחיר גבוה יביא למיקום בולט יותר בעמודים הראשיים.

 

4. קידום אתרים

לאחר שבניתם אתר אינטרנט אל בית העסק שלכם וכעת הנכם נמצאים ברשת, נדרשת פעולת קידום האתר על מנת לזכות בחשיפה רבה מול הגולשים. פעולה זו חשובה והכרחית ויש להתייחס אליה בכובד ראש. קידום אתרים הינו תחום רחב שהולך ומתפתח מעת לעת. כיום, כול בעל עסק או חברה אשר ברשותו אתר אינטרנט מעוניין להופיע בתוצאות הראשונות במנועי החיפוש. האינטרס הינו מובן, לזכות ברמת פרסום רבה ככל שניתן.

על מנת לקדם את האתר בצורה נכונה ויעילה, חשוב לזכור לפני הכול שמטרתו העיקרית של האתר שלכם הינו לשרת את גולשיו ולענות על צרכיו. לאחר שהגעתם אל הבנה זו, ישנם מס' שאלות אותם עליכם לשאול את עצמכם: מהם מילות המפתח בהם תרצו לקדם את האתר? אילו נושאים באתר דורשים הזנת תכנים? האם על האתר לכלול תמונות או סרטוני ווידאו? מיהו קהל היעד המתעתד לבקר באתר וכיצד יש להתאים את תכניו באופן הטוב ביותר?

השלב הבא הינו לאסוף את כלל התשובות שעניתם על שאלות אלו ולפנות אל חברת קידום אתרים מקצועית. אופן החשיפה ברשת של אתרכם יקבע על פי רמת השקעתכם במחיר שתשלמו לחברה. מאחר ואינכם היחידים אשר מתחרים על מילות המפתח בתחום שלכם וקידום אתר אינטרנט במנועי החיפוש הינו תהליך אשר אורך זמן, יהיה עליכם להתאזר בסבלנות ולהמתין לתוצאות החיוביות אשר יעשו את שלהם.

5. מיתוג אינטרנטי

שלב אחרון אשר נכלל בתהליך יצירת נוכחות באינטרנט, הינו, בניית מיתוג אינטרנטי. מהו מיתוג אינטרנטי וכיצד בונים אותו נכון? מיתוג אינטרנטי מיוחס לשילוב שפת מותג החברה, הרי הוא לוגו החברה ותיאור החברה באתר האינטרנט של החברה. בניית מיתוג אינטרנטי הינה פעולה חשובה אשר מיועדת לקדם את רמת השיווק והפרסום של החברה. ישנה חשיבות לשילוב ומיקום נכון של מותג החברה באתר האינטרנט וכן לרמת הביצוע אשר פעולה זו נעשית.

3 גנרטורים \ כלים ל-CSS

html1

3 גנרטורים \ כלים ל-CSS

גם המומחים הטובים ביותר בשפות תכנות צד לקוח יצטרכו לפעמים את העזרה של כלים כאלו. הכלים הבאים יתנו לכם להשיג את המיטב מהקוד שלכם (בעיקר CSS) רוצים דוגמא? המשיכו לקרוא.

כלי ליצירת צל ב-CSS

הכלי הבא יעזור לכם ליצור צל לאלמנטים שלכם על סמך נתונים שאתם מכניסים כמו שקיפות, מיקום, טשטוש, זווית ועוד… לאחר שהגדרתם בדיוק איך אתם רוצים את הצל הקוד יהיה זמין בתחתית הדף להעתקה מהירה.

בשביל הנוחות להדגמה הכלי נותן

ליצור צל לאלמנטים מרובעים – קישור

אפשרות להגדיר צל לטקסט – קישור

כלי ליצירת מסגרות מעוגלות

ב-CSS3 ניתן ליצור מסגרות מעוגלות בעזרת קוד פשוט של Border-radius. אך איך אפשר לדעת איזה מס' אני צריך להכניס לערך בשביל לקבל את התוצאה הרצויה? כמובן – אפשר לנחש, או להשתמש בכלי שיועד לכך. שימו לב שדפדפני אקספלורר הישנים לא תומכים בפקודה זו. קישור לכלי

כלי ליצירת רקעים מדורגים

יוצא לראות בהרבה אתרים שמשתמשים בתמונת רקע בשביל לשים צבע פשוט מדורג. למה לעשות את זה כשאפשר להכין רקעים נפלאים בעזרת כלים נחמדים כאלו. קישור לכלי |

תוכנה להורדה| FileZilla Client – תוכנה המאפשרת העלאת קבצים לשרת בצורה נוחה

FileZilla Client

התוכנה FileZilla Client :

הינה תוכנה המאפשרת לך לראות את הקבצים במחשב שלך ואת הקבצים בשרת כאילו הם על המחשב שלך ולהעלות בצורה קלה ונוחה קבצים לשרת.
ניתן גם ע"י גרירת מהמסך את התוכנה.

Screenshot

להורדה לחץ כאן 

WordPress could not establish a secure connection to WordPress.org

וורדפרס wordpress

WordPress could not establish a secure connection to WordPress.org

בעיה בגרסאת 4.1 של WordPress מופיעה בחלק מעמודי הניהול של המערכת שמנסים להתחבר ל WordPress.org

" An unexpected error occurred. Something may be wrong with WordPress.org or this server’s configuration. If you continue to have problems, please try the support forums. (WordPress could not establish a secure connection to WordPress.org. Please contact your server administrator.) "

במקרה שנתקלנו בו זה היה בעיה בשרת ה- DNS שלא החזיר תשובה בזמן או בכלל לא.

פתרון פשוט עד שהעניין יסודר מהצד של WordPress או ספקית התקשורת הוא להוסיף לקובץ ה HOSTS של השרת את api.wordpress.org

אם אתם משתמשים בשרת לינוקס אתם יכולים לגשת לקובץ שנמצא ב etc/hosts ולהוסיף שם את השורה הבאה :

66.155.40.202 api.wordpress.org

חשוב מאוד לא לשכוח שאם כתובת ה IP של api.wordpress.org משתנה צריך לשנות ידני בקובץ HOSTS אצלכם או למחוק בכלל (אם WordPress יוציאו תיקון או ספקית התקשורת תתקן את ההפניה)

בעיה נפוצה בפאנל ניהול PLESK – מנהל גיבויים לא עובד

Plesk_logo.svg

בעיה נפוצה בפאנל ניהול PLESK – מנהל גיבויים לא עובד

בעיה במנהל הגיבויים של פלסק אחרי שמגדירים
גיבויים מנהל הגיבויים – backup manger
מפסיק לעבוד ואי אפשר להיכנס לראות את הפרטים
מופיעה ההודעת שגיאה הבאה

Backup-Manager: Fehler: no element found: line 1, column 0

יש לעשות את הדברים הבאים ב root
כדי לטפל בבבעיה

1. Kill the process ( ps aux | grep backup )

2. delete temporary files

rm -rf /usr/local/psa/PMM/rsessions/*

rm -rf /usr/local/psa/PMM/sessions/*

rm -rf /usr/local/psa/PMM/tasks/*

אחרי זה המנהל גיבויים יחזור לעבוד רגיל.

עדכנו עכשיו: פירצת אבטחה קריטית במערכת ניהול התוכן ג'ומלה

Joomla

צוות האבטחה של ג'ומלה משחרר גרסה חדשה של ג'ומלה הנועדה לטפל בפירצה הקשורה לביצוע פקודת קריטיות מרחוק המשפיעות על כל הגרסאות 1.5-3.4. חשוב להבהיר, שמדובר בפירצה רצינית במיוחד הניתנת לניצול בקלות ובכל רגע נתון. אם אתם עושים שימוש בג'ומלה, מומלץ לבצע עדכון באופן מיידי. אם אתם עושים שימוש בגרסאות ישנות (1.5.x ו- 2.5.x) אשר לא נתמכות, עליכם להחיל את התיקונים – מכאן. מאמר זה מ- OSTraining מסביר כיצד ליישם זאת.

ipv4 vs ipv6

ip

ipv4 vs ipv6

Internet Protocol, או בקיצור IP

פרוטוקול IP הוא מספר המשמש לזיהוי מחשב או ציוד קצה כמו מדפסות  ברשת האינטרנט (החיצונית) או ברשת הפנימית.

כתובת IP יכולה להיות סטטית או דינאמית.

הגרסה הנפוצה של הפרוטוקול היא גרסה 4. גרסה זאת עובדת עם כתובות באורך 32 סיביות. ועל כן מספקת באופן תאורטי מעל 4 מיליארד כתובות. באופן מעשי המספר קטן בהרבה עקב קיום טווחים גדולים של כתובות שמורות. עקב הכמות המוגבלת של כתובות IPv4 והגידול המתמשך בשימוש ברשת האינטרנט, מתמעטת כמות הכתובות הזמינות. ב-3 בפברואר 2011 הוקצו טווחי הכתובות האחרונים על ידי הרשות המרכזית IANA.

גידולו המתמיד של האינטרנט והדרישה הגוברת והולכת לכתובות עבור כל ציוד קצה הביאו לפיתוח גרסה 6 של הפרוטוקול. גרסה זאת עובדת עם כתובות באורך 128 סיביות. מספר הכתובות הייחודיות שניתן לספק עם גרסה 6 הינו מעל 1038×3.4.

כיום גרסה 4 הולכת ונגמרת. מספר הכתובות החופשיות הולך ונעלם. עוד במהלך 2011 חולקו הבלוקים האחרונים שנותרו וספקיות האינטרנט נשארו עם כתובות IP האחרונות שחולקו להם ע"י רשם האינטרנט הבינלאומי IANA.

מבנה כתובת IPv6

IPv6 מורכב 128 סיביות. 64 הסיביות משמשות לזיהוי תת הרשת ו-64 הסיביות האחרונות משמשות כמזהה ממשק .

ערכו של מזהה הממשק נקבע על ידי כתובת ה־MAC של כרטיס הרשת. מכיוון שכיום כתובות ה־MAC של רוב ממשקי הרשת הן בפורמט של 48 סיביות יש צורך להמיר אותן לפורמט EUI-64.

הערך של תת-הרשת מורכב מקידומת גלובלית  שיכולה לייצג למשל ספק שירותי אינטרנט ותת רשת שיכולה לייצג רשת של לקוח שמחובר לספק.

מבנה IPv6 בנוי בסדרה של 8 מספרים שכל סדרה בנויה מ-4 ספרות בבסיס הקסדצימלי שמופרדים בנקודתיים וכל אחד מהם מייצג 16 סיביות. כדי לקצר ניתן להשמיט האפסים המובילים וכן רצף אחד של אפסים.

לדומגה:

3002:0db6::ff00:53:7239

3002:0db6:0000:0000:0000:ff00:0053:7239

IPv6 לעומת IPv4

IPv6 עשוי להבטיח לייעל כמה דברים אחת את אבטחת הרשת והמהירות שלך. מהירות תנועה מוגברת בשל ניתוב משופר וזרימת הנתונים ישירה.

מאחר שיש בעצם אספקה אינסופית של כתובות IP עם IPv6, ביצוע ההגדרות קל יותר.

IPv6 תחילתו העיקרי הוקם כדאי להגדיל לנו את המספר הכתובות ברשת האינטרנט.

 

בסופו של דבר יהיה מעבר מלא לכתובות IP מסוג IPv6

חברות היום כבר מתכננות את התשתיות שלהם ליום שיצטרכו לעבור .

האם לאחסון אתרים קיימת השפעה על קידום האתר שלכם?

seo

האם לאחסון אתרים קיימת השפעה על קידום האתר שלכם?

בעלי אתרים ומקדמי אתרים רבים מתחבטים בסוגיה העוסקת בקשר בין השרת עליו מאוחסן האתר לקידומו במנוע החיפוש. האם קיים קשר ביניהם? ראשית, נסביר כיצד עובד מנוע החיפוש ומהם הפרמטרים המשפיעים על דירוג אתר בתוצאות החיפוש האורגניות.

על מנת שהגולש יוכל לקבל תוצאות לחיפושים שלו, מפעילה גוגל עכבישי חיפוש הסורקים את האתרים ברשת, ומספקים את ההתאמה לתוצאות הרלוונטיות ביותר למילה בשורת החיפוש. תוצאות אלה אינן כרוכות בהתערבות אנושית, אלא מתקבלות בצורה אוטומטית. עכבישי החיפוש סורקים את אתר האינטרנט; על כל עמודיו, תכניו, כותרותיו, תגיותיו, ומאנדקסים אותו בהתאם לתוצאות שנמצאו.

בעידן שבו הגולשים הינם חסרי סבלנות ודורשים לקבל את התוצאות במהירות, דורשת גוגל מעכבישי החיפוש לדמות גלישה אנושית ולבדוק את זמינות האתרים ומהירות ההתחברות אליהם. לגורמים אלה יש קשר ישיר לשרת האחסון עליו מאוחסן אתרכם ולכן נפרט על כך בהרחבה:

מהירות תגובת השרת – במידה וזמן טעינת האתר שלכם איטית בהשוואה למתחרים, הוא עשוי להדחק מטה בתוצאות החיפוש. טעינת האתר יכולה להתארך כתוצאה מכתיבה לא נכונה של קוד האתר, או בשל מערכות כבדות, או קבצים בעלי משקל גבוה מידי (לדוג' תמונות).

זמינות השרת (Uptime) – שרת אחסון נחשב לאמין, כאשר ה-Uptime שלו הוא הקרוב ביותר לזמינות מלאה, מה שמעלה באופן ניכר את סיכויי האתר שלכם לתפוס מקום טוב בתוצאות החיפוש האורגני. עכביש החיפוש של גוגל מגיע מחפש התחדשות תוכן, כאשר הוא מגיע לאתר שאינו זמין, הוא מדלג עליו וחוזר אליו רק בשלב מאוחר יותר. אתר אשר באופן חוזר ונשנה סובל מנפילות כתוצאה מזמינות שרת לקויה – נפגע מכך קשות בתוצאות החיפוש.

זכיתם "באחסון חינם"? רצוי שבטרם תעבירו את האתר שלכם, תוודאו כי שרת האחסון בו יאוחסן האתר שלכם אינו עמוס מידי. כמו כן, מאחר והנחת העבודה היא שמדובר בשרת שיתופי – רצוי לברר אילו סוגי אתרים מאוחסנים על גבי אותו שרת. אתר אינטרנט תמים ככל שיהיה אשר פועל בשכנות לאתרי פורנו או לאתרים הנוקטים בשיטות קידום ושיווק הפסולות בעיניי מנועי החיפוש (ספאם, פישינג וכדומה), עלול להיפגע בדירוג מעצם היותו מאוחסן על אותו שרת. שרתים חינמיים אמנם מהווים חסכון כלכלי, אך עשויים לפגוע במאמציכם קשות בדירוג האתר במנוע החיפוש.

גוגל מעניקה משקל די משמעותי לפרמטר נוסף והוא מיקומו הפיזי של שרת האחסון. תוצאות החיפוש האורגני נקבעות על פי מדרג אשר מתחשב במיקומו של המשתמש המחפש ובמדינה בה ממוקם השרת בו מאוחסן האתר. המשמעות היא שבמידה ואתרכם מאוחסן בשרת מקומי, יש לן יתרון על פני מתחריו המאוחסנים בשרת הממוקם בחו"ל.

רוצים תוספת של 2GB לחשבון ה-Google Drive שלכם?

Google-Drive-security-checkup-promotion-590x464

רוצים תוספת של 2GB לחשבון ה-Google Drive שלכם?

גוגל מפנקת את משתמשי ה-Drive בהטבה שימושית בדמות אחסון של 2GB במתנה, זאת לרגל יום האינטרנט הבטוח של 2016.  מה עליכם לעשות? לענות על שאלון האבטחה שלה.

שאלון ה-Security Checkup של ה-Drive בודק את המידע הקשור לפעילות החשבון שלנו כמו זהות מכשירים שהתחברו לאחרונה, מידע לגבי רשימת היישומים שיש להם גישה והרשאות לחשבון. כמו כן, מזכיר למשתמש לוודא כי הוזנו מספר טלפון ומייל לגיבוי. התהליך אורך מספר דקות בלבד ובסיומו מוצגת הודעה בחלק התחתון, שמודיעה על זכאותכם להרחבה בחינם. עם זאת, הקבלה בפועל של נפח האחסון עשויה לקחת מספר ימים נוספים. גוגל מנסה לעודד את המשתמשים לערוך את בדיקת האבטחה, שחשוב מאוד לבצע אותה ללא קישור לקידום או לקבלת הטבה כזאת או אחרת.

החשיבות של הבדיקה היא בגילוי של הרשאות למכשירים ישנים או יישומים שאנו כבר לא עושים בהם שימוש כלל ועדיף שלא תהיה להם גישה לפרטי החשבון שלנו. יתר על כך, חשוב מאוד להגדיר דרך נוספת לשחזור הסיסמה שלכם והדרך המומלצת היא הפעלת אימות דו שלבי, כך גם אם מישהו הצליח לשים יד על הסיסמה שלכם – הוא לא יוכל להתחבר.

לקבלת ההטבה וביצוע השאלון – לחצו כאן

לפעמים חלומות מתגשמים: כך תפעילו תחנת רדיו פרטית בעלות אפסית

internet_radio

לפעמים חלומות מתגשמים: כך תפעילו תחנת רדיו פרטית בעלות אפסית

בעידן שבו הגבולות הגאוגרפיים נפרצו ולמעשה אינם מהווים חסם משמעותי, ניתן להרחיב את קהל היעד באינטרנט מחוץ לגבולות ישראל ולהגיע לרחב מאוד ומכל העולם באמצעות שרת רדיו. האפשרויות לשימוש בשרת רדיו הן רבות ומגוונות, כאשר בין היתר תוכלו לשדר שירים, הרצאות וכמובן להעביר כל מסר שתבחרו לעשרות אלפי משתמשים בו זמנית. מאחר והשגת זיכיון בישראל לשידורי רדיו כרוכים בעלויות לא מבוטלות ופרוצדורה ארוכה, שרת רדיו יכול להוות אלטרנטיבה ריאלית ביותר להגשמת החלום: הפעלת תחנת רדיו פרטית.

שרת רדיו הוא שרת לכל דבר, כאשר כל שנדרש כדי להפוך אותו לשרת ייעודי עבור שידורי רדיו, הוא לבצע התקנה של יישום המאפשר לשדר קבצי מדיה בסטרימינג ברשת, ניגון פלייליסט מוכן מראש וכו'. שידור הסטרימינג מתבצע ע"י אפליקציות ייחודיות כגון: Shoutcast של Winamp ו-WMS של Microsoft. יישומים אלו מאפשרים להגדיר רשימות שירים שינוגנו באופן אוטומטי בזמן שאתם לא נמצאים מול המחשב, יאפשרו לכם לארח שדרנים נוספים שיוכלו לשדר יחד איתכם, להעלות מאזינים לשידור ועוד. אפליקציות אלו נחשבות למובילות בשידורי רדיו אינטרנטי, כאשר ההבדלים הפונקציונאליים בינהם אינם מהותיים. חשוב להדגיש, שרבים מהמשתמשים נוטים להמשיך לעשות שימוש באותו יישום איתו התנסו לראשונה.

השימוש ביישומים אלו אינו מסובך כלל ולא נדרש לימוד או ידע טכני רחב כדי לתפעלו. עם זאת, נדרש ידע בהתקנה הראשונית של שרת הרדיו על גבי מערכת ההפעלה (לינוקס או ווינדוס) וכמובן מודעות לפתרונות העוסקים בתשתית אחסון השרת ואספקת רוחב הפס הנדרש לשידור.

למה כדאי להפעיל את שידורי הרדיו משרת ייעודי?

אז הגעתם להחלטה שאתם רוצים תחנת רדיו משלכם ואפילו טרחתם לגבש תוכנית עסקית מקיפה עם יעדים ואבני דרך ברורים. כעת נשאלת השאלה, כיצד מתחילים? האם לעשות שימוש במדריך להקמת רדיו אינטרנטי? או שמא לשכור שרת רדיו ייעודי מחברת אחסון? השאלות הבאות שתצטרכו לשאול את עצמכם, איזו סוג של תחנת רדיו הינכם מעוניינים להקים? האם ברצונכם לשדר רק במשך מספר שעות יומיות מוגבל או לחילופין להפעיל תחנה מסביב לשעון (24/7)? כמו כן, כיצד תרצו למתג אותה בתור תחנה איכותית שמרחיבה את קהל היעד שלה מהעולם בלי הגבלת זמן שידור ובאופן סדיר?

היתרון המרכזי בהפעלת תחנת רדיו משרת ייעודי, הוא בכך שניתן להגדיר מראש כי במקרה ומפעיל התחנה סובל מהפסקת חשמל, ירוץ באופן אוטומטי פלייליסט קבוע מראש ׁ(רשימת שירים).

עלויות

עלויות אחסון שרת רדיו (החל מחצי שקל למאזין) הינן זניחות מאוד, זאת בהתחשב בכך שהשירות פועל 24/7 וחוסך למפעיל התחנה את עלויות החשמל הכרוכות בהרצת המחשב, כמו כן את הבלאי העתידי של המחשב עליו רץ השרת שנחסכות ממנו.

אם הרעיון לנהל תחנת רדיו לכל דבר מהבית או מכל מקום אחר קוסמת לכם, ויש לכם מסר להעביר לעולם – לכו על זה!