סרב וואב

להזמנות חייגו : 050-7175154

לוגו סרב וואב

טיפים לקידום אתרים

התוכן הוא המלך – לא רק עבור הגולשים, גם עבור גוגל: תוכן מקורי, רלוונטי, ייחודי, מועיל, מעניין ועדכני הוא הדבר הטוב ביותר שאתה יכול לעשות עבור האתר שלך. תוכן כזה מושך קישורים איכותיים, משאיר את הגולשים זמן רב באתר (חשוב לגוגל!) וגורם להם לחזור אליו ולהפנות גולשים אחרים . בסופו של דבר, כל האלגוריתמים של גוגל לדירוג אתר מיועדים לגלות עד כמה האתר שלך רלוונטי ומועיל.
אז לפני כל הטריקים וההתחכמויות, הכי נכון זה פשוט לבנות אתר רלוונטי ומועיל.

מחקר מילות מפתח והתאמת מבנה האתר למילות המפתח – חשוב לאתר את מילות וביטויי המפתח הרלוונטים והיעילים ביותר עבורך.
יש להתאים לכל דף מס' ביטויי מפתח ייחודיים. יש לבנות את האתר כך שהמילים יחולקו בין הדפים באופן חכם כך שככל שדף מקודם על מילים תחרותיות יותר, כך מיקומו קרוב יותר לדף הבית.

Title meta tag – הפעולה הפשוטה ביותר והיעילה ביותר לקידום האתר היא בניית תגית כותרת ייחודית לכל דף, המכילה את ביטוי המפתח העיקרי של הדף.
מכיון ש Title יש רק אחד לכל דף, השפעתו משמעותית ביותר.


Description meta tag – שילוב חכם של מילות מפתח בתיאור האתר, יחד עם תוכן מושך, יגרמו לתיאור האתר להופיע בתוצאת החיפוש ולמשוך מבקרים.


שימוש במילות המפתח בגוף הדף – בכותרות, בהדגשות ובתוכן עצמו, בצפיפות גבוהה אך לא מוגזמת בפריסה נכונה על פני הדף. כמובן שיש לדאוג לכך שהתוכן יהיה כתוב HTML וקריא למנועי חיפוש.


קישורים נכנסים איכותיים – גוגל אוהב קישורים נכנסים. הוא רואה בקישור, דרך של אתר להצביע לטובת אתר אחר. לכל קישור יש משקל שונה עפ"י איכותו. קישור איכותי הוא:

קישור מאתר סמכותי: אתר שמדורג במקומות גבוהים בגוגל עבור מילות חיפוש תחרותיות רלוונטיות, אתר ממשלתי או אקדמי.
קישור מאתר רלוונטי: אתר העוסק בתחום קרוב לאתר המקושר.
קישור מגוף התוכן: ככל שקישור נמצא קרוב יותר לחלק העליון של הדף, כך נחשב איכותי יותר.
קישור מדף עם מעט קישורים חיצוניים יוצאים: לקישורים מאינדקסים ומאתרים שמחלקים קישורים חופשי, משקל נמוך יותר.
לאן לקשר: חשוב לקשר לדפים שונים באתר, לא רק לדף הבית ולא רק לדפים השיווקיים, אלא גם למאמרים ולדפים חשובים אחרים.
איך לקשר: יש לגוון את הטקסט המקשר: לקשר גם עם ביטויי המפתח המתאימים לדף המקושר וגם עם ביטויים טבעיים כפי שגולש רגיל היה עושה.
קישורים פנימיים – תפריט המכיל קישורים קריאים למנועי חיפוש, מפת אתר, מילות מפתח בקישורים, שילוב קישורים לדפים פנימיים חשובים גם מתוך גוף הטקסט.
טריקים נוספים ששווה להכיר:

קישורים יוצאים – כולם מדברים על קישורים נכנסים. אבל גם קישור יוצא לאתר חיצוני סמכותי בתחום, יכול לסייע משמעותית לקידום האתר.

החלפות תכנים
– שדרוג של החלפות קישורים: במקום להחליף קישורים המכילים מילה אחת בתחתית הדף , צרו שיתופי פעולה משמעותיים יותר ע"י החלפות תכנים (הקפידו על תוכן מקורי). אמנם נדרש מאמץ, כישורים וקשרים ע"מ להשיג שיתופי פעולה טובים, אולם בסופו של דבר, התועלת רבה יותר מזו של החלפת קישורים רגילה.


גיוונים
– גיוון הוא מילת המפתח שהופכת את הקידום לאפקטיבי יותר וטבעי יותר. גוונו את הטקסטים המקשרים: אל תשתמשו תמיד באותה מילת מפתח לקישור. גוונו גם את הדפים אליהם אתם מקשרים: קישור למס' רב של דפים באתר אומר לגוגל שמדובר באתר עשיר בתכנים מועילים ולא באתר רדוד שרק דף הבית שלו שווה קישור. הדגשות מילות מפתח: אל תדגישו את מילת המפתח בכל הופעה שלה, פעם-פעמיים מספיק. הדגישו מס' מילים נוספות בתחום.

כדאי לדעת – גורמים נוספים שמשפיעים על קידום האתר:

גיל האתר – גוגל נותן יתרון לוותק האתר. אתרים בני יותר משנה זוכים ליתרון יחסי על פני אתרים חדשים.

כמות התוכן באתר
– לכמות התכנים באתר יש השפעה על קידומו. אתר של פחות מ 5 דפים קשה מאד לקדם.


סיומת הדומיין – אתרים אקדמיים וממשלתיים (.ac.il, gov.il) זוכים ליתרון יחסי על פני אתרים מסחריים. לאתרים עם סיומת co.il יש יתרון קל בגוגל ישראל על פני אתרים עם סיומת .com

סיגנלים חברתיים – שיתופים ברשתות חברתיות וכניסות ברשתות חברתיות משפיעים במידה מסויימת על קידום האתר.

התנהגות גולשים באתר – גוגל מודד כיצד מתנהגים הגולשים באתר שלכם. כשגולשים נכנסים, יוצאים מייד ועוברת לתוצאת החיפוש הבאה, הם מאותתים לגוגל שהאתר אינו עונה על דרישותיהם.

כדאי להזהר – קידום מוגזם עלול להזיק: צפיפות גבוהה מידי של מילות מפתח ושימוש מוגזם או לא נאות בטכניקות קידום מסויימות, עלול לגרור החרמה מגוגל. אתר מוחרם קשה לשקם.

אתרים שגוגל לא אוהב:
אתר מבוסס flash, frames או כל טכניקה לא קריאה למנועי חיפוש, אתר שאינו זמין לעיתים קרובות בשל נפילות השרת או בעיה אחרת, אתר איטי במיוחד, אתר שמכיל תכנים מועתקים, אתר שקודם בטכניקות לא אתיות, אתר שמקשר לאתרי spam.


קרדיט לאתר WebGuru על המידע.

דילוג לתוכן