סרב וואב

להזמנות חייגו : 050-7175154

לוגו סרב וואב

לפעמים חלומות מתגשמים: כך תפעילו תחנת רדיו פרטית בעלות אפסית

בעידן שבו הגבולות הגאוגרפיים נפרצו ולמעשה אינם מהווים חסם משמעותי, ניתן להרחיב את קהל היעד באינטרנט מחוץ לגבולות ישראל ולהגיע לרחב מאוד ומכל העולם באמצעות שרת רדיו. האפשרויות לשימוש בשרת רדיו הן רבות ומגוונות, כאשר בין היתר תוכלו לשדר שירים, הרצאות וכמובן להעביר כל מסר שתבחרו לעשרות אלפי משתמשים בו זמנית. מאחר והשגת זיכיון בישראל לשידורי רדיו כרוכים בעלויות לא מבוטלות ופרוצדורה ארוכה, שרת רדיו יכול להוות אלטרנטיבה ריאלית ביותר להגשמת החלום: הפעלת תחנת רדיו פרטית.

שרת רדיו הוא שרת לכל דבר, כאשר כל שנדרש כדי להפוך אותו לשרת ייעודי עבור שידורי רדיו, הוא לבצע התקנה של יישום המאפשר לשדר קבצי מדיה בסטרימינג ברשת, ניגון פלייליסט מוכן מראש וכו'. שידור הסטרימינג מתבצע ע"י אפליקציות ייחודיות כגון: Shoutcast של Winamp ו-WMS של Microsoft. יישומים אלו מאפשרים להגדיר רשימות שירים שינוגנו באופן אוטומטי בזמן שאתם לא נמצאים מול המחשב, יאפשרו לכם לארח שדרנים נוספים שיוכלו לשדר יחד איתכם, להעלות מאזינים לשידור ועוד. אפליקציות אלו נחשבות למובילות בשידורי רדיו אינטרנטי, כאשר ההבדלים הפונקציונאליים בינהם אינם מהותיים. חשוב להדגיש, שרבים מהמשתמשים נוטים להמשיך לעשות שימוש באותו יישום איתו התנסו לראשונה.

השימוש ביישומים אלו אינו מסובך כלל ולא נדרש לימוד או ידע טכני רחב כדי לתפעלו. עם זאת, נדרש ידע בהתקנה הראשונית של שרת הרדיו על גבי מערכת ההפעלה (לינוקס או ווינדוס) וכמובן מודעות לפתרונות העוסקים בתשתית אחסון השרת ואספקת רוחב הפס הנדרש לשידור.

למה כדאי להפעיל את שידורי הרדיו משרת ייעודי?

אז הגעתם להחלטה שאתם רוצים תחנת רדיו משלכם ואפילו טרחתם לגבש תוכנית עסקית מקיפה עם יעדים ואבני דרך ברורים. כעת נשאלת השאלה, כיצד מתחילים? האם לעשות שימוש במדריך להקמת רדיו אינטרנטי? או שמא לשכור שרת רדיו ייעודי מחברת אחסון? השאלות הבאות שתצטרכו לשאול את עצמכם, איזו סוג של תחנת רדיו הינכם מעוניינים להקים? האם ברצונכם לשדר רק במשך מספר שעות יומיות מוגבל או לחילופין להפעיל תחנה מסביב לשעון (24/7)? כמו כן, כיצד תרצו למתג אותה בתור תחנה איכותית שמרחיבה את קהל היעד שלה מהעולם בלי הגבלת זמן שידור ובאופן סדיר?

היתרון המרכזי בהפעלת תחנת רדיו משרת ייעודי, הוא בכך שניתן להגדיר מראש כי במקרה ומפעיל התחנה סובל מהפסקת חשמל, ירוץ באופן אוטומטי פלייליסט קבוע מראש ׁ(רשימת שירים).

עלויות

עלויות אחסון שרת רדיו (החל מחצי שקל למאזין) הינן זניחות מאוד, זאת בהתחשב בכך שהשירות פועל 24/7 וחוסך למפעיל התחנה את עלויות החשמל הכרוכות בהרצת המחשב, כמו כן את הבלאי העתידי של המחשב עליו רץ השרת שנחסכות ממנו.

אם הרעיון לנהל תחנת רדיו לכל דבר מהבית או מכל מקום אחר קוסמת לכם, ויש לכם מסר להעביר לעולם – לכו על זה!

דילוג לתוכן