סרב וואב

להזמנות חייגו : 050-7175154

לוגו סרב וואב

שם דומיין מהו?

שם תחום (באנגלית: domain name; דומיין) או שם מתחם הוא שם ייחודי של אתר ברשת האינטרנט, שמבדיל אותו משאר האתרים הנמצאים ברשת. שמם הכולל של אתרי האינטרנט הזמינים לציבור הוא World Wide Web (רשת כלל-עולמית) או WWW, ונהוג לרשום בתחילת שמות המתחם של אתרי אינטרנט את האותיות הללו (www).

רישום שמות תחום נעשה על ידי ארגון האינטרנט העולמי, ICANN, וגופים המורשים לכך מטעמו. בישראל הגוף היחיד הרשאי לרשום שמות תחום הוא איגוד האינטרנט הישראלי (ISOC), המקצה שמות תחת הסיומת il..

דומיין – הוא שם ייחודי של אתר ברשת האינטרנט אשר מבדיל אותו משאר האתרים.
דומיין בנוי מצירוף של אותיות ומספרים שבאים אחרי ה – www, ונרכש דרך חברות המוסמכות לכך לשימושם של אנשים פרטיים, עסק, חברה או ארגון למטרת הקמת אתר אינטרנט.

שם דומיין – איך זה עובד?

שם דומיין ישמש בעצם ככתובת של האתר שלכם באינטרנט ומחולק בעצם לשלושה או ארבעה חלקים –

1 – החלק הראשון – הוא ה www או ה http://www אשר מופיע בתחילת כל אתר ומסמל את הפרוטוקול בו אנו משתמשים כיום לפתיחת אתרים באינטרנט.

2 – החלק השני – הוא בעצם השם אותו אנו בוחרים, ואשר מאפיין את האתר שלנו.
למשל: www.my-site-name.co.il

3 – החלק השלישי – הוא החלק הראשון של הסיומת. משייך את האתר לקבוצה מסוימת או גוף בתוך איזור גיאוגרפי או מדינה למשל co הנפוץ – משויך למסחר, org – משויך לגופים ללא מטרת רווח, ac – לאוניברסיטאות ומוסדות אקדמים, gov – לגופים ממשלתיים.

4 – החלק הרביעי – משויך בד"כ למדינה, il – משויך לישראל, uk – לבריטניה, fr – לצרפת, ca – לקנדה וכו. הסיומות שמקושרות לארה"ב הן גם משמשות גם כסיומות בין לאומיות, העיקריות הן – com או net ומומלצות לאתרים אשר קהל היעד שלהם אינו רק מישראל.

דילוג לתוכן