סרב וואב

להזמנות חייגו : 050-7175154

לוגו סרב וואב

רדיו הוא כינוי לאמצעים וטכנולוגיות המשמשים להעברה (שידור וקליטה) של מידע באמצעות גלי רדיו, ובעיקר להעברה של קול. העברה של תמונה, שנעשית אף היא בגלי רדיו, קרויה "שידורי טלוויזיה באוויר".
כשידור רחב (Broadcast), שידורי הרדיו מתבצעים מתחנות רדיו ומתקבלים אצל קהל המאזינים באמצעות מקלטי רדיו. בעת השידור, הצלילים והקולות מאולפני השידור, עוברים תהליך של אפנון ולאחר מכן משודרים באמצעות אנטנות. המקלטים שאצל המאזינים מבצעים קליטה ופענוח של האפנון, ומשמיעים את הצלילים ששודרו. דרך נוספת לשידור רחב היא שידורי רדיו באינטרנט.


שידורי רדיו פרטיים, שלא נועדו בעבור הציבור הרחב, מבוצעים באמצעות מכשירי קשר.
רדיו הוא כלי להעברת מידע לפני הרבה שנים הוא היה בשימוש הצבא בלבד וכיום אנחנו מכירים את המושג רדיו כתחנות הרדיו להן אנו מאזינים בכל יום ויום.
תחנות הרדיו בישראל החלנו בשנים האחרונות להתקדם ולהתפתח יותר ויותר תחנות מאושרות על ידי הממשל (משרד התקשורת) וכך מתפתחת תחרות גדולה יותר על תכנים טובים יותר שאנו המאזינים נוכל לשמוע.
בעבר, כמו בעבר היו מספר מצומצם מאוד של תחנות רדיו , התחנה הראשונה הראשונה הייתה קול ישראל זוהי הייתי תחנת הרדיו הממלכתית הראשונה,
לפני תחנה זו בתקופת המנדט הייתה תחנה פירטית תחנת הרדיו של המחתרות והיא הייתה נקראת "קול ישראל" השם של תחת הרדיו הממלכתית הראשונה היה "קול ישראל" והוא נקרא על שם תחנת הרדיו של המחתרות.
קול ישראל הממלכתי הוקם עם קום המדינה, בשנת 1950 הוקמה תחנת הרדיו השניה בישראל והיא כמובן "גלי צה"ל" תחנת זו הופעלה על ידי צה"ל ושירתה את צבא ההגנה לישראל.
בשנת 1990 אושר חוק אשר מתיר הפעלה פרטית של תחנות איזוריות לפי מכרזים תחנות אלו אינן ממומנות על ידי הממשלה אלא באופן פרטי ובעלות זהות מסחרית, כמובן שלתחנות רדיו אלה יש פיקוח ציבורי.
בתחילת שנות ה-90 החל הגל הראשון של הקמת תחנות איזוריות והוא כלל בתוכו את התחנה: רדיו ללא הפסקה.
בשנת 1995 לאחר ההצלחה של הגל הראשון של פתיחת תחנות איזוריות נפתח גל שני שכלל בתוכו את תחנות רדיו תל אביב, מיותר לציין שהתדרים שחולקו חולקו באופן מצומצם והיו לתדרי FM. לימודי תקשורת
תחנות אלו צלחו הצלחה כבירה, אחוז האזנות גבוהה ושירתו את מטרתן בצורה מכובדת (חשוב לזכור שהתחנות האיזוריות היו מסחריות), בתחנות אלה היו מגוון רב של תוכניות שונות ומשונות.
רדיו מזרחית
רדיו ומוזיקה מזרחית, תחנות הרדיו מקום המדינה ועד לפני מספר שנים לא נטו להשמיע את הסגנון של מוזיקה מזרחית, הנטייה של תחנות הרדיו היה לא להשמיע כלל.
תחנות הרדיו בישראל היו נשלטות על ידי מה שנקרא האנשים החזקים בארץ והם לא רצו שיהיה להם נגע לסגנון מוזיקה מזרחית לכן בתקופה זו לא היה ניתן לשער איך יפרצו זמרי הזמר המזרחי את החומה אשר הוצבה בפניהם.
כל זמרי הזמר המזרחי של תקופה זו מתחיל בזוהר ארגוב, אהובה עוזרי, חיים משה וכלה באייל גולן של שנות ה-90,
כולם ללא יוצא מן הכלל נתקלו בחומת הממסד ולא הצליחו להביא את השירים שלהם להשמעה בתחנות רדיו בישראל, אייל גולן יחד עם הזמרת שרית חדד היו בין הראשונים שצלחו את הסכר.
על מנת לא לבלבל אתכם אני יזכיר לכם, אחרי מלחמה מרובה בשנות ה-70 הייתה חצי שעה של מוזיקה מזרחית בכל יום ברדיו, אך זה כמובן כלום מתוך 24 שעות יומיות של מוסיקה.
נחזור שוב אל אייל גולן ושרית חדד, הם היו הראשונים שצלחו את הסכר ובכך הביאו את שיריהם להאזנה בתחנות הרדיו לקראת סוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000 ההצלחה של זמרי הזמר המזרחי מוזיקה מזרחית
החלו להתקדם וליהיות מושמעים יותר ויותר בתחנות הרדיו בישראל, רדיו מזרחית ומוזיקה מזרחית הפכו לדבר שבשגרה וכיום מוזיקה מזרחית היא זו שיש לה את הדומיננטיות הגבוהה ביותר בתחנות הרדיו בישראל.

דילוג לתוכן