סרב וואב

להזמנות חייגו : 050-7175154

לוגו סרב וואב

אז ככה , לאחרונה ראיתי שהרבה מאוד אנשים שואלים איך הם מתחילים , אז החלטתי לפתוח מדריך קצר שיסביר איך מתחילים ומה שייך למה וכו' .
אז ככה בכללי ישנם שתי פלטפורמות שהכי מצליחות לבנתיים : Android , ו IOS (יש גם Windows Phone אבל לא כל כך משמשים בזה כרגע בפורום) .
לכל פלטפורמה יש את הדרך שלה לפיתוח ואת השפה שלה .

הסבר קצר על איזה שפה משתמשים בכל פלטפורמה ובאיזה תוכנה משתמשים בכל פלטפורמה :


Android :
בתכנות למערכת אנדרואיד אתם צריכים להשתמש בשפת Java , יש צורך לדעת את השפה מאוד טוב עם בסיס מאוד חזק . לאחר שלמדתם Java ישנם שני סביבות עבודה : Eclipseשמורידים לו את התוסף שנקרא Android ADT ויש עוד סביבת עבודה שאני עובד איתה והיא מאוד נוחה , היא בעצם הולכת להיות הסביבה הראשית יותר מאוחר . שנקראת : Android Studio מאוד נוחה ומאוד כיף לעבוד איתה כי המערכת שנקראת How To Complete עובדת שם הרבה יותר טוב .
בפיתוח לאנדרואיד הרבה יותר קשה לפתח משחקים לדוגמה מאשר פיתוח לאייפון בגלל שבאנדרואיד יש צורך להשתמש בספרייה אחרת שנקראת Libgdx וללמוד אותה טוב .

IOS :
בתכנות למערכת ה – IOS של אפל יש צורך לדעת את השפה Objective -c ועוד יותר מזה אתה חייב מערכת הפעלה של אפל …
אם יש לכם מערכת הפעלה של אפל ולאחר שלמדתם Objective – C בצורה בסיסית טובה אז אתם יכולים להתחיל ללמוד את הספרייה של הפיתוח .
סביבת העבודה שאיתה עובדים היא Xcode שהיא מאוד נוחה ומאוד מפותחת . מספקים לך בסביבה זו כל מיני חבילות שלא תוכלו לראות בפיתוח לאנדרואיד בזמן הקרוב . בסביבה זו תוכלו לפתח משחקים ביותר קלות בגלל שאפל מספקים ספריות מיוחדות בתוכנה עצמה .
ישנה שפה חדשה שאפל עובדים עליה שהיא Swift , שפה זו הולכת להיות מאוד נוחה בעתיד אבל כרגע היא לא יציבה מספיק בגלל שהיא מאוד חדשה .

פיתוח לשני הפלטפורמות בסביבת עבודה אחת ובשפה אחת :
ישנם תוכנות שמציעות לכם לפתח לשני הלפטפורמות , לדוגמה יש את התוכנה שנקראת Corona SDK שבעצם איתה מתכנתים בשפה שנקראת Lua . התוכנה מספקת לכם את הפיתוח לשני הפלטפורמות . אבל התוכנה הזו יותר בנויה למשחקי 2D בעיקר , היא מספקת לכם תכונות פיזיקליות שתוכלו לתת לאובייקטים ולהקל את העבודה שלכם .

העדפה שלי ?
לאחר שלמדתי את שתי הפלטפורמות אני חושב שמבחינת נוחות עיצוב מסך הסביבת עבודה של אפל מנצחת את הסביבת עבודה של אנדרואיד בלי בעיה בכלל .
אבל מבחינת כתיבת קוד זה ניראה אחרת , השפה Objective – C מאוד מסובכת ולא נוחה לעומת זאת יותר קל לתכנת ב Java בשביל אנדרואיד .
אני אישית מעדיף לתכנת לאפל , לאחר שמתרגלים לשפה מאוד קל לעשות שם דברים מגניבים .

אז במה אתם תבחרו ?

דילוג לתוכן