סרב וואב

להזמנות חייגו : 050-7175154

לוגו סרב וואב

מדריך: לשמוע מוזיקה מהמחשב בכל הבית

חיבור המחשב למערכת הסטריאו הוא כבר מזמן דרישה בסיסית בכל בית ששומעים בו מוזיקה. אבל מה עושים כשרוצים לשמוע שיר בסלון, למרות שהמחשב בחדר אחר? ומה אם יש בבית יותר ממערכת אחת ורוצים לחבר את כולן למחשב? ואז גם להשמיע בכל חדר משהו אחר? התשובות במדריך שלפניכם

האזנה למוזיקה במחשב כבר הפכה לדבר שבשגרה, ולרובנו, יש הרבה יותר שירים במחשב מאשר על דיסקים, גם בגלל שהרבה יותר קל, נוח ומשתלם להשיגם. אז מדוע אנחנו משתמשים בכל כך מעט מיכולות המדיה של המחשב? למה לא לחברו לכל דבר בבית שמסוגל להשמיע מוזיקה, ולהאזין למוזיקה בסלון, בחדר השינה ובכל מקום אחר?

חשבו על האפשרויות: ניתן להרכיב "רשימת השמעת בוקר" ולהאזין לה בכל מערכות הסטריאו בבית ברגע שקמים; אפשר לעבוד על המחשב ולשמוע שירים מסוימים, בזמן שמישהו אחר יושב בסלון ושומע שירים אחרים, מאותו מאגר; אפשר גם להאזין בחדר השינה למוזיקה מרגיעה, ובמקביל, מישהו בחדר אחר יאזין לתחנת רדיו אינטרנטית.

מי נגד מי

ישנם משתמשים, שבוחרים באפשרות המושקעת, ופורשים בכל הבית רמקולים שמחוברים למחשב, מחלקים את הבית לאזורי השמעה, מתקינים חיישני אינפרה אדום בכל אזור ושולטים בהכל בשלט רחוק. חלקם נוהגים להוסיף מצב "אודיו מסונכרן", שבו כל הרמקולים בכל הבית מנגנים את אותו ערוץ סאונד.

אחרים, ורובנו ביניהם, יוכלו להסתפק בחיבור המערכת בסלון כך שתתפקד כאזור השמעה נפרד מהרמקולים של המחשב (כך יהיה ניתן להאזין בסלון למוזיקה שונה מהמוזיקה שמשמיעים הרמקולים של המחשב).

אפשרות לעשות את זה בכמה שלבים:

שלב א'

משקיענים או בסיסיים, קודם כל צריכים לחבר את המחשב למערכת הסטריאו. זה באמת לא מסובך: צריך רק כבל אחד, שיחבר בין יציאת הרמקולים של כרטיס הקול במחשב לכניסה של מערכת הסטריאו (לרוב, היא מסומנת כ-Line In או כ-Aux In). אם אין למערכת הסטריאו שום כניסת אודיו, אבל יש לה חיבור מיקרופון, תוכלו להתחבר אליו, אבל אל תצפו לתוצאות מרשימות במיוחד (אם מחלישים מאד את עוצמת הכניסה, ניתן לפעמים להגיע לסאונד סביר).

שלב ב'

אם רוצים לחבר למחשב יותר מחדר אחד, ייתכן שתרצו שבכל חדר יהיה ניתן להשמיע ערוץ סאונד נפרד, כך שכל אחד יוכל להאזין למה שהוא רוצה מתוך מאגר השירים שבמחשב. אפשר גם לפצל קצת פחות, ולבחור בערוץ אחד לחדר שבו נמצא המחשב ובערוץ שני עם מפסק, שינתב את המוזיקה בין שני חדרים לפי הצורך, למשל לסלון או לחדר השינה.

שלב ג'

שלב "אודיו מסונכרן" – מאפשר לנגן בכל הערוצים בו זמנית את אותה המוזיקה. יש הרבה מאד שיטות לעשות זאת, חלקן פשוטות וחלקן מורכבות, אבל לבעלי בית גדול מומלץ לנסות.

שלב ד'

שלב למשוגעים אמיתיים: להוסיף בכל חדר חיישן אינפרה אדום, שמחובר למחשב ושמאפשר לשלוט על המוזיקה באותו החדר עם שלט רחוק. זה אולי נשמע מוגזם, אבל מתחיל להישמע הגיוני כשחושבים על הטרחה שבצעדה אל המחשב בכל פעם שרוצים להחליף דיסק בסלון.

אלה האפשרויות, ועכשיו הגיע הזמן להתחיל בעבודה.

חיבור המחשב למערכת הסטריאו דרך כניסת ה-Aux: מצד אחד חיבור PL קטן, מצד שני חיבור RCA

מתחילים: התקנת מספר כרטיסי קול

התנאי הראשון לחיבור מספר ערוצים מקבילים למחשב מובן מאליו: המחשב חייב לתמוך בהשמעת אודיו במספר ערוצים מקבילים, שניתנים לשליטה בנפרד, או בקיצור – צריך כמה כרטיסי קול.

מבחינה כלכלית, לא מדובר בהוצאה אדירה – כרטיס קול איכותי יעלה היום 100-200 שקלים, וכמעט כל כרטיס קול ישן שזרוק בבית יספיק. בנוסף, מחשבים רבים מגיעים היום עם שני כרטיסי קול: אחד על לוח האם ושני נפרד ואיכותי, כך שייתכן שהמחשב ממילא מצויד בשני כרטיסי קול.

דווקא מבחינה טכנית המצב קצת יותר בעייתי. התקנה של כמה כרטיסי קול במקביל לא תמיד מצליחה, ובמקרים רבים עשויה לדרוש ידע טכני רב. למרות כל המידע שזמין ברשת, כנראה שטרם נמצא המתכון להצלחה בטוחה ב-Windows.

אבל אם יש כרטיס קול נוסף, מברג חד וקצת רצון טוב, תוכלו להרכיב את הכרטיס הנוסף במחשב, ו-Windows XP בהחלט עשויה לזהות לבד את החומרה החדשה ולהעביר אתכם לשלב הבא. שימו לב, שהבעיות מצטמצמות במקרה וכרטיסי הקול שייכים ליצרנים שונים, מכיוון שכך יותקנו שני דרייברים שונים, שלא יפריעו זה לזה.

אם הצלחתם, תוכלו לראות בהגדרות הקול שבלוח הבקרה את כל כרטיסי הקול שהמחשב מכיר, ולבחור איזה מהם ישמש כברירת המחדל.

שני כרטיסי קול חיים בשלום על אותו המחשב (צילום: נט מגזין)

חברו כל כרטיס למערכת סטריאו נפרדת בעזרת כבל באורך הדרוש, ואז עברו בין כרטיסי הקול ובדקו האם שומעים היטב בכולם. אם במעבר ביניהם תיתקלו בהודעות שגיאה, אל תתרגשו: חלק מהדרייברים לא מקבלים יפה את החלפות הפיקוד האלה.

הגדרת כרטיס הקול שיהווה את ברירת המחדל ב-Windows (צילום: נט מגזין)

בכל מקרה, הפכו את הכרטיס שמחובר לרמקולים של המחשב ככרטיס הראשי והמשיכו הלאה.

פתרון בעיות

אם המחשב לא מזהה את הכרטיס החדש, נסו להוציאו, להפעיל את המחשב בלעדיו לכמה דקות, כדי לתת למערכת להתייצב במצבה הרגיל, ואז היכנסו למנהל ההתקנים של Windows וכבו (Disable) את כרטיסי הקול הקיימים. לאחר מכן, הכניסו שוב את הכרטיס החדש, הפעילו את המחשב, תנו למערכת לזהותו ולהתקינו, ואז הפעילו מחדש (Enable) את הכרטיסים שכובו קודם. כעת הפעילו שוב את המחשב וקוו לטוב.

אם זה לא עוזר, המצב דורש התערבות יותר פולשנית במערכת ההפעלה, ומומלץ לא להמשיך בלי הידע הטכני המתאים. מנקודה זו גם אין חוקים ברורים – צריך לבדוק באופן מפורט מה מונע מ-Windows לזהות את הכרטיס החדש ולטפל בבעיה ידנית. אפשרות סבירה היא, למשל, התנגשות כתובות IRQ, ואז יש לשנות ידנית את ה-IRQ של אחד מכרטיסי הקול. אפשרות אחרת היא באג בדרייבר של כרטיס הקול, ואז אפשר לנסות להחליף דרייבר.

הנגנים המתאימים

כעת, כשלמחשב יש את היכולת הטכנית לנגן מספר ערוצים במקביל, דרך כרטיסי קול נפרדים, צריך לגרום לו לעשות זאת בפועל – כלומר, להגדיר מספר נגני MP3, שידעו לעבוד עם כרטיסי קול שונים.

לא מדובר בתורה מורכבת מדי: לכל נגן שמכבד את עצמו ניתן להגדיר באיזה כרטיס קול להשתמש, והחל מרגע זה הוא ידע להישאר בטריטוריה שלו בלבד. ב-Winamp 5, למשל, תמצאו את ההגדרה תחת Options / Preferences / Plugins / Output. היכנסו להגדרות של רכיב הפלט (לרוב DirectSound) ובחרו בכרטיס המבוקש.

ניתן לבחור אחת משלוש שיטות:
להתקין על המחשב מספר נגני MP3 ולהגדיר לכל אחד כרטיס קול משלו. זו שיטה קלה מאד למימוש, שאינה דורשת שום עבודה מעבר להגדרה הראשונית. לרוב הנגנים אין בעיה לעבוד זה לצד זה, כל נגן על כרטיס קול שונה.
להשתמש בנגן הכולל תמיכה מובנית במספר כרטיסי קול, לדוגמה, J. River Media Center המעולה, שהחל מגירסה 10 מאפשר מעבר בין אזורי אודיו שונים, שלכל אחד מהם ניתן להגדיר כרטיס קול נפרד ורשימות השמעה נפרדות. אמנם, המעבר בין האזורים אינו נוח במיוחד (צריך לבחור את האזור מהתפריט ולא ניתן לראות בו זמנית מה מתנגן בשני אזורים), אבל יש מי שיעדיף זאת.
להשתמש במספר עותקים של אותו נגן MP3, כך שכל עותק ישתמש בהגדרות כרטיס קול אחרות. לא כל הנגנים תומכים בשיטת עבודה כזו, אך Winamp 5 מאפשר זאת: בחרו ב-Options/Preferences ובקטגוריה General Preferences סמנו את "Allow Multiple Instances" ולחצו על Close. כעת Winamp לא ייפתח תמיד בחלון אחד ויאפשר לעוד עותקים לפעול במקביל.
כך מגדירים את כרטיס הקול שישמש את Winamp (צילום: נט מגזין)
כעת יש לשכפל את תיקיית Winamp כמספר כרטיסי הקול. אתרו את התיקיה בדיסק (לרוב Program Files-Winamp) וצרו עותק שלה באותו המקום (למשל Program Files-Winamp2). מקמו קיצור דרך על שולחן העבודה (או בכל מקום אחר) לקובץ Winamp.exe שבתיקיית Winamp2 ותנו לו שם שיבדיל אותו מהעותק הרגיל של Winamp (למשל, Winamp Living Room).
שני עותקים של Winamp פועלים במקביל (צילום: נט מגזין)
הפעילו את העותק החדש והגדירו את כרטיס הקול המתאים (ודאו שגם בו ההגדרה של Allow Multiple Instances מופעלת). מעכשיו, עותק זה של Winamp יעבוד עם כרטיס הקול שהוגדר לו והעותק הרגיל יעבוד עם כרטיס הקול שמוגדר כברירת מחדל. כדי להבדיל בין הגרסאות, ניתן להקצות להם סקין וקיצור דרך שונה.

ברכותינו, כעת תוכלו להאזין למוזיקה בכמה אזורים במקביל. הגיע הזמן לעבור לפינוקים.

קרדיט ל y-net,
תהנו.

חברת סרב וואב הוסטינג עסקים.
בניית אתרים , איחסון אתרים , שרתי רדיו , שרתי משחק , עיצוב אתרים , מערכות ניהול תוכן cms , רישום דומין , בוט שידור , שרת רדיו , שם מתחם , רדיו באיטרנט

דילוג לתוכן